November 15, 2010

hari ini dalam sejarah

sejarah semalam menjadikan kita pada hari ini

sejarah itu merupakan nightmare bagi aku...


dear cikgu tersayang,

mintak maaf SPM dulu saya xscore subject ni

saya harap cikgu faham...saya memang xminat paper ni

jujur dari lubuk hati,

eyda yang comel.


okay lah cikgu boleh gelak sekarang sebab diploma saya amek bisnes,

ada subject economic malaysia, cerita pasal sejarah juga,

dan beberapa subject lain....sejarah juga...

setelah melarikan diri ke faculty lain,

saya belajar sejarah juga

(mungkin kite memang xboleh lari dari sejarah)

bak kate omputeh,

"leave the past in the past, the future in future, and enjoy the present of the present"

disebabkan sejarah masih menyelubungi hari2 saya,

saya xdapat enjoy "present" yang dimaksudkan di atas. 

(mungkin omputeh xleh d pakai!!!) - aiceh padahal bukan kemain suke lagi bile aku bace pepatah ni dlu.


maka, untuk menghilangkan ketidaksukaan pada sejarah ini,

kite kene enjoy~ 

Photobucket

go eyda~ go eyda~


untuk mengingati bagaimana Malaysia terbentuk:



sumber: oh! media


seterusnya kisah kesultanan Melaka:



sumber: oh! media 

cikgu, mungkin betul sejarah tu menyeronokkan.
saya baru sedar hari ni...
saya akan pesan kat cucu cicit saya, supaya mereke belajar camni 

No comments: