February 10, 2012

i believe! do you believe?

semua ujian tu ada hikmahnya, samada anda sedar atau tak, anda sentiasa diuji oleh kesenangan dan kesusahan...
banyak duit pun susah, xde duit pun susah, tapi percayalah, orang yang xde duit boleh lagi happy dari orang yang berwang bila dia happy dengan ujian tu :)
camne nak happy? xpayah fikir sangat lah pasal duit tu, rezeki Allah ada kat mana2...
rajin2kan lah buat solat dhuha.. amati makna doa solat dhuha. sangat indah bukan?

“Ya Allah sesungguhnyanya
waktu dhuha itu waktu dhuhamu,
kecantikan itu ialah kecantikanmu,
keindahan itu keindahanmu,
kekuatan itu kekuatanmu,
kekuasaan itu kekuasaanmu
dan perlindungan itu perlindunganmu.”

“Ya Allah jika rezekiku ada di langit, turunkanlah
dan jika ada di bumi, keluarkanlah,
jika sukar mudahkanlah,
jika haram sucikanlah,
Jika masih jauh dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, keagungan,
keindahan, kekuatan dan kekuasaanmu,
limpahkanlah kepada kami
segala yang telah engkau limpahkan
kepada hamba-hambamu yang soleh”

satu lagi ujian bila bunda kesayangan diuji dengan sakit leptospirosis (kencing tikus). 
time ni memang siyes da xde kekuatan nak buat aktiviti klas... (sorry madam, banyak ponteng klas)
memandangkan wad mak cuma perempuan je bley jaga, so saya sebagai anak dara mak satu2nya.. sayalah yang bertanggungjawab utk stay sana. 
alhamdulillah, kehidupan ketika itu miserable dan saya sangat disayangi.. ahak.

saya dapat hug dan kiss dari lecturer saya sem lepas... 
dapat beberapa kata2 semangat dari lecturer2 sem lepas dan sem ni
dapat doa dari rakan2
dapat semangat dari bunda :)
dapat rezeki dari Allah..(alhamdulillah) :)
dan.... terimakasih yang datang melawat dulu... sangat appreciate :)
percayalah, saya taip semua diatas dengan senyuman :)

fact: 
tahukah anda, dengan memandang wajah ibu saja anda sudah dapat pahala?
saya harap semua ni dicatat dalam diari kebaikan saya untuk dihitung nanti...

ujian ni akan buat kita dekat dengan Allah, doalah banyak2 :) i believe!
saya hadiahkan lagu ni kepada readers.. oh yeah





.: kejap aku, kejap saye...xde pendirian sungguhla :.

No comments: